Vi är idag tjugotalet anställda. Det finns alltid ett flertal personal i tjänst dygnet runt. På dagtid, under vardagar, finns det ytterligare personer i tjänst.

Personalen har bl a utbildning som socionom, socialpedagog och behandlingsassistent. Vår husmor är utbildad kock.

Förutom grundutbildning är fortbildning nödvändig för kvaliteten i verksamheten och därför sker fortlöpande kompetensutveckling i personalgruppen. Personalen har också regelbundet handledning med legitimerade psykologer.

Språk

Våra språkmöjligheter utöver svenska är engelska. Vid behov av annat språk använder vi tolk.

Kollektivavtal

Kollektivavtal är tecknat med Vårdföretagarna.

Lokala fackliga företrädare

Lokal facklig företrädare Vision: Peter Emilsson, tel 0552 – 210 80

Lokalt skyddsombud: Annelie Johansson, tel 0552 – 210 80

Nyckeltal

Sjukfrånvaron uppgick 2015 till 2,4 % (sjukfrånvaro i timmar/total årsarbetstid).

Socionom/behandlingsassistent

Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning tillämpas.

Vi söker dig som är utbildad socionom/behandlingsassistent, samt har erfarenhet från arbete med ungdomar, till vår verksamhet.

Arbetsuppgifter

Som behandlingsassistent i vår verksamhet arbetar du så väl administrativt som deltar i ungdomshemmets praktiska verksamhet. Det innebär bland annat att delta i de dagliga sysslorna samt aktiviteter tillsammans med ungdomarna och vara en positiv vuxen förebild. I arbetsuppgifterna ingår att stödja, vägleda och motivera ungdomarna med vardagliga göromål och fritidsaktiviteter, samt ansvar för beteendeobservationer, planering och dokumentation. Du kommer att vara delaktig i ungdomens utredningsarbete/behandlingsarbete samt ha kontakt med föräldrar och socialtjänst i nära samarbete med utredare/samordnaren. I arbetsuppgifterna ingår även dokumentation i form av journalföring samt vara delaktig i utförandet av genomförandeplaner.

Kvalifikationer

För arbetet krävs att du är en mogen och stabil person med tålamod och förmåga att skapa relationer. Du ska kunna hantera stressfyllda situationer och ha förmåga att, på ett tydligt och ödmjukt sätt, stå för gränssättning och vara konsekvent. Som person är du trygg, lösningsfokuserad och har en god social kompetens då du kommer att ingå i ett team.

Vi söker dig som:

  • Kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Tjänsten kräver god dokumentationsförmåga.
  • Har förmågan att förstå och analysera sociala processer och problem.
  • Har ett arbetssätt som präglas av engagemang och drivkraft.
  • Har förmåga att ta eget ansvar och arbeta strukturerat.
  • Har lätt för att hantera när förutsättningar och planering ändras i arbetet.

Socionomutbildning, annan likvärdig högskoleutbildning alternativt behandlingsassistentutbildning är ett krav.

Kunskap och erfarenheter av MI, rePulse eller andra liknande utbildningar är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav. Kontinuerlig handledning finns. Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk. Ange även när du kan tillträda tjänsten.

Tillträde enligt överenskommelse.

Sammanhållen arbetstid schemalagt dygnsvis inkl. jour.

Ansökan med CV och referenter skickas till Mölnbacka Ungdomshem AB, Mölnbacka Herrgård 1, 669 92 DEJE eller info@molnbackaungdomshem.se så snart som möjligt men oss tillhanda senast 2017-02-19. Märk din ansökan med den tjänst du söker.

För upplysning om tjänsten ring Mölnbacka Ungdomshem, telefon 0552 – 210 80, och be att få prata med bitr föreståndare Eva-Lena Jansson. Alternativt maila dina frågor till evalena@molnbackaungdomshem.se.

Vi söker även semester- och timvikarier

Som semester- och/eller timvikarie kommer du att arbeta i ungdomshemmets praktiska verksamhet som bland annat innebär att delta i de dagliga sysslorna tillsammans med ungdomarna och vara en positiv vuxen förebild. Du bör ha erfarenhet av arbete med ungdomar och gärna utbildning med social inriktning. Du bör även ha lätt för att uttrycka dig skriftligt, då det krävs att du har god dokumentationsförmåga. För arbetet krävs att du är en mogen och stabil person med tålamod och förmåga att skapa relationer. Du ska kunna hantera stressfyllda situationer och ha förmåga att, på ett tydligt och ödmjukt sätt, stå för gränssättning och vara konsekvent. Som person är du trygg, lösningsfokuserad och har en god social kompetens då du kommer att ingå i ett team.

Sammanhållen arbetstid schemalagt dygnsvis inkl. jour.

Körkort är ett krav. Rekrytering kommer att ske fortlöpande.

Är du intresserad? Maila oss ditt CV till info@molnbackaungdomshem.se.

Har du frågor är du välkommen att ringa till oss på 0552-21080.